tisdag 13 september 2011

Här har ni mitt skrivbord



Nu har Karin, Mira och Skaffaren visat sina arbetsbord. Jag tycker själv väldigt mycket om att se andras. Det känns dags att jag visar mitt. Ingen städning innan! Därför ser det kanske rörigt ut, men jag har full koll.
På lilla hyllan ligger jättepennan från Budapest, en present från A. På färgpennorna ligger en avklippt strumpa, mycket bra att ha runt handleden om det är kallt - eller för varmt (och svettigt). Kaffemuggen med Diana och Charles är förvånandsvärt god att dricka ur och i krukan till vänster finns det sista bladet från min svärmors mors porslinsblomma, som förhoppningsvis en dag kommer ta sig.

6 kommentarer:

  1. Det ser verkligen trevligt ut - och så mycket jobbplats! Mitt ritbord ser ut som kom-och-hjälp just nu, suck.

    SvaraRadera
  2. Christina: Mycket jobbplats? :) Högarna runt omkring syns inte, hehe...

    SvaraRadera
  3. Hi Jessica!
    I like your desk! Mainly, the color pencils!
    The google translate gadget on your blog makes all the difference to me! Thanks!
    Take care!
    Paulette

    SvaraRadera
  4. Hi Paulette! Welcome to my blog! So nice to see you here.
    Take care!

    SvaraRadera
  5. Ytterligare ett exempel på utmärkt, kreativ röra! :-) Fast så där förfärligt rörigt tycker jag inte att det är, förstås. Avklippt strumpa! Hihi. Och porslinsblommor brukar ta en evinnerlig tid på sig att komma igång.

    SvaraRadera
  6. Mira:
    Nä, värre röra kan det vara! Ja, det är bara till att ha tålamod med porslinsblomman. Tycker jag skönjer ett litet, litet skott. Tar väl några år innan det blir ett blad till...

    SvaraRadera