tisdag 21 augusti 2012

En bok jag tyckte om


Alice Munro skriver noveller. Jag har varit tveksam till att läsa noveller, eftersom de tar slut just som man lärt känna personerna och miljöerna. Men jag gör ändå ett försök.
På vårt lilla bibliotek på landet, hittar jag den här boken. Den är inte bara snygg och trevlig i formatet, utan ska visa sig vara en bok full av märkliga historier, skrivna så där så man får en känsla av att det kunde hända vem som helst, mig till exempel. Jag har inte svårt att komma rakt in i berättelserna (det har jag ofta annars). Kanske beror det på att det är semester. Kanske på att hon skriver på ett sätt jag gillar, riktigt bra alltså.
Något motvilligt lämnar jag tillbaka boken. Jag tar ett kort innan och tänker att det här kan jag alltid lägga upp på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar