onsdag 8 maj 2013

En dag på jobbet


Varje vecka illustrerar jag läsarnas berättelser i Hemmets Journal. Vissa bilder är väldigt roliga att göra.
Idag handlade det om en pigg 105-årig tant som hälsade på sina döttrar på ålderdomshemmet. (Det här hände på den tiden äldreboende kallades så.) Hon tog med de ut på promenad. Personalen frågade sedan om det varit en skön sådan. Men mamman var inte belåten. Hon tyckte bättre om att gå ensam. De 80-åriga döttrarna orkade inte gå så fort och ville bara gå hem. 
Vill ni veta mer får ni läsa i nr 30 som kommer senare i sommar. 

Och ja, jag vet att det snart är dags för mig att köpa nya färgpennor. Så fort jag kommer till en affär som säljer lösa pennor ska jag köpa. Numren har jag skrivit upp och bär alltid med mig.

5 kommentarer:

  1. Varför inte använda pennförlängare!?
    En utmärkt uppfinning.
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Em, jag såg det på din blogg! Skulle kommenterat men fick det inte att funka. Ett sånt lustigt sammanträffande!

      Radera
  2. Vilken rolig historia, bra bildtext också :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en kul historia att rita :)

      Radera