söndag 8 januari 2012

Såhär bakar jag bröd, del 2



När bröden är färdigjästa är det dags att sätta in dem i ugnen.
Där ska de vara (som min pappa brukade säga) ”i erforderlig tid i lagom varm ugn”.




Och efter ett tag är de klara.



Ta-dam!!
Det blir för det mesta gott. Och åtminstone har mitt brödbak blivit bra mycket godare med åren. De första bröden jag gjorde var faktiskt inget vidare. Men jag fortsatte ändå. För det är det där basala i att baka sitt eget bröd som jag tycker så mycket om. Att baka sitt bröd för att man helt enkelt inte har något hemma. Så som man gjort i alla tider, världen över.

1 kommentar:

  1. Ser gott ut!
    Det är något särskilt med att kunna med bara några få ingredienser få till god och nyttig mat. Just den basala aspekten gör det så speciellt.
    Margaretha
    som snart skjutsar
    in brödet i ugnen
    som ska ätas till
    middags soppan

    SvaraRadera